پهپاد

این روزها افرادی در سرتاسر جهان کلیدواژه‌های «پهپاد-آموزش-هند» را در گوگل جست‌وجو می‌کنند. چرا؟ به دلیل این‌که هند ارزان‌ترین دوره‌های آموزش پهپاد را ارایه می‌دهد. «جان لیوینگ‌استون» (John Livingstone)، مدیرعامل شرکت «جانت تکنولوژی» (Johnnette Technologies)، در همین رابطه گفته: «به خاطر همین است که حالا افرادی از کلمبیا و بنگلادش گرفته تا زیمباوه به اینجا می‌آیند. هند به ارایه‌ی دوره‌های ارزان قیمت آموزش خلبانی پهپاد شهرت دارد» و فروشگاه اینترنتی دیجی کالا قصد دارد تا مهارت هایی که در این کلاس ها به مشتریان آموزش می دهند به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهد.

شرکت «جانت تکنولوژی» این روزها به مرکز شلوغی برای پهپادها تبدیل‌شده است. این استارت‌آپ در سال ۲۰۱۰ با تمرکز بر فعالیت‌های مربوط به پهپاد تاسیس شد. آن‌ها یک مجله، یک اپلیکیشن، کارگاه ساخت و محوطه‌ای برای آزمایش دارند که تمام این موارد به پهپادها اختصاص داده شده‌اند. این شرکت برنامه‌های مفصلی را درزمینه‌ی کنترل پهپاد اجرا می‌کند. فقط کافی است که سه کلیدواژه‌ی «پهپاد-آموزش-هند» (drone-training-India) را در گوگل وارد کنید تا سایت این شرکت به‌عنوان اولین نتیجه برای شما ظاهر شود. همین موضوع باعث جلوگیری از ورشکستی شرکت شده است.

توصیه‌هایی برای کنترل حرفه‌ای پهپاد

۱. همیشه میزان آمادگی پهپاد را قبل از پرواز بررسی کنید. هیچ‌وقت بدون این بررسی پهپادتان را از زمین بلند نکنید.

۲. برای پرواز ایمن، شما باید از پهپاد بترسید. کاملا هوشیار و مراقب باشید که پهپاد در حال پرواز می‌تواند به هرکسی آسیب بزند (مواردی در حد کشته شدن با پهپاد گزارش شده است). برای پهپاد ساده است که به کسی آسیب برساند برای همین سریع، هوشیار و مراقب باشید.

۳. بهترین زمین برای پرواز با پهپاد در همه جای دنیا بین ۶ صبح تا ۸ صبح است. در این زمان باد در ملایم‌ترین حالت خود به سر می‌برد.

۴. قبل از پرواز پهپاد حداقل ۶ تا ۸ ساعت بخوابید.

۵. قبل از پرواز چیزی بخورید. اگر این کار را نکنید، ممکن است سرگیجه بگیرید و نتوانید در افق دیدتان پهپاد را ببینید. چنین موردی در بین خلبان‌های پهپاد شایع است.

۶. هیچ پیش‌فرضی در مورد پرواز پهپاد نداشته باشید. چنین کاری آسان نیست و هرجایی نمی‌توانید آن را انجام دهید. علاوه بر نیاز به مدرک معتبر، در هر کشور قوانین محدودکننده‌ی زیادی درزمینه‌ی پرواز پهپادها وجود دارد. درنهایت، پرواز پهپاد باوجود جذابیت، کاملا جدی و خطرناک است.

منبع: چگونه پهپادتان را اهلی کنید؛ ۶ توصیه برای پرواز پهپاد