x تبلیغات
سبک زندگی

اصول نورپردازی اتاق خواب

اتاق خواب به عنوان یکی از فضاهای مهم خانه است روز خود را از آنجا آغاز می‌کنید و به پایان می‌رسانید. اتاق خواب به دلیل اینکه فضایی است که اختصاصی برای شماست، سزاوار توجه ویژه است. پس مهم است که مطمئن شوید که اتاق خواب شما دارای نور مناسب است. اما در صورتی که فضای اتاق خواب شما مطلوب نیست می‌توانید با خربد چند ابزار مفید به نورپردازی اتاق خواب بپردازید. 
توجه به اشکال مختلف نورپردازی در اتاق خواب می‌تواند از نکات کلیدی تغییرات دکوراسیون محسوب شود و زیبایی و حس آرامش را به ساکنان آن منتقل کند. به طور کلی نورپردازی فضا قادر است بر روحیات و خلقیات ما موثر باشد. جلوه های بصری که به واسطه نور ایجاد می‌شود، می‌تواند بر واکنش های بیولوژیکی و روانی ما اثرگذار باشد.
همچنین نورپردازی مناسب اتاق خواب می‌تواند باعث بهبود کیفیت خواب، خلق و خو و الگوهای خواب ما را تنظیم کند و به خواب عمیق و بهتر شبانه کمک کند. از سوی دیگر در مواقع مورد نیاز مانند مطالعه به افزایش توجه و تمرکز ما موثر واقع شود. در ادامه این مطلب به ذکر اصول نورپردازی اتاق خواب خواهیم پرداخت.

توجه به لایه های نور

قرار گرفتن در معرض نور مستقیم و خشن راه مناسبی برای آرام کردن ذهن و چشم شما نیست. به گفته متخصصان طراحی داخلی نور اتاق خواب باید در صبح روشن و زیاد و در هنگام شب ملایم و آرام باشد. توجه به لایه‌های نورپردازی مختلف باعث ایجاد جوی آرام و صمیمانه برای افراد شود. برای نورپردازی اتاق خواب فقط یه یک لامپ سقفی اکتفا نکنید. چراغ‌های کنار تخت، دیوارکوب‌ها و یا آویزها گزینه‌های عالی برای نورپردازی لایه‌ای اتاق خواب خواهد بود. 

توجه به نورپردازی مناسب دیوارکوب ها

دیوارکوب‌های کنار تخت به فضای تخت شما ظرافت خاصی می‌بخشند. اما این تنها مزیت آنها نیست. اگر شما از جمله افرادی هستید که در رختخواب زیاد مطالعه می‌کنید، استفاده از این دیوارکوب‌ها مناسب اتاق شما است. همچنین استفاده از کلیدهای خاموش و روشن کردن مجزا این امکان را برای شما فراهم می‌کند که در صورتی که نیاز به نور آن نداشتید، به راحتی و مستقل از سایر لامپ‌های اتاق، آن را خاموش کنید.

ارزش نورپردازی مدرن اتاق خواب

نورپردازی مدرن به کمک می‌کند تا امکان طراحی را بیشتر در کنترل خود داشته باشید. بنابراین می‌تواند کیفیت و ارزش افزوده بیشتری به دکوراسیون خانه شما ببخشد. استفاده از لامپ‌های LED و مزایای آن به شما کمک می‌کند تا احساس راحتی، آرامش و امنیت بیشتری حس کنید. از طرفی دیگر در نورپردازی مدرن و استفاده از لامپ‌های هوشمند و ایجاد فرورفتگی در دکوراسیون و نورپردازی آنها می‌تواند فضای شما را لوکس و زیبایی آن را دوچندان کند. ایجاد فضای شیک و دنج کمک می‌کند تا صبح‌ها احساس انرژی و سرزندگی بیشتری داشته باشید و هنگام خوابیدن شب‌ها، حس آرامش بیشتری را تجربه کنید. توجه داشته باشید که استفاده از روش‌های مدرن که توسط افراد مجرب و حرفه‌ای انجام می‌گیرد، می‌تواند هزینه نورپردازی را به طرز چشمگیری برای شما کاهش دهد.

توجه به مرکز نور نقطه ای

نصب یک لامپ نقطه‌ای بزرگ بر روی سقف باعث می‌شود در صورتی که بخواهید فضای اتاق خواب را برای انجام کاری مهیا کنید مفید واقع شوند. 

استفاده از چند منبع نور

معمولا طراحان دکوراسیون داخلی استفاده از منبع نور یکنواخت در فضای اتاق خواب توصیه نمی‌کنند. به‌عنوان مثال توصیه می‌شود از لامپ‌های هالوژن در فرورفتگی‌های سقف و یک منبع نور مرکزی در سقف و دیوارکوب‌ها یا لامپ‌های کنار تخت و در نهایت نور طبیعی در اتاق خواب استفاده کنید. برای تولید لایه‌های نور در داخل اتاق، حداقل باید سه نوع روشنایی اولیه وجود داشته باشد. نور محیطی، نورپردازی اصلی و روشنایی تزئینی.

توجه به انتخاب رنگ نورپردازی

در کنار نحوه نورپردازی اتاق خواب، انتخاب رنگ نور هم می‌تواند بر  تغییر خلق‌وخوی شما موثر باشد. انتخاب رنگ مناسب می‌تواند به شما کمک کند که پس از یک روز پر مشغله و طاقت‌فرسا به آرامش برسید. پس بهتر است در انتخاب نور و نحوه نورپردازی دقت کنید تا احساس استرس را در شما تحریک نکند. 
برای مثال نور زرد رنگ احساس نشاط و انرژی را در شما بیدار می‌کند و فضای اتاق خواب را زیبا و دلپذیر می‌کند. این نور مخصوص زمانی است که نیاز به وضوح ذهنی و انرژی برای انجام کاری دارید. همچنین این رنگ نور به رشد ملاتونین در بدن شما آسیب نمیزند. 
از سوی دیگر ادعا می‌شود که نورهای خلقی آبی به کاهش فشار خون، تنفس و تنظیم ضربان قلب کمک می‌کند. همچنین نور آبی با ایجاد حس آرامش و تسکین‌دهنده بودن باعث می‌شود که حافظه و عملکرد شناختی بهبود یابد.
نور قرمز نیز برای انتقال انرژی بیشتر و ایجاد حس رمانتیک و عاشقانه کاربرد دارد. استفاده از نور قرمز ایده‌ای جذاب در طراحی نورپردازی مدرن است.

نورپردازی اتاق خواب با کمک نور مخفی

نورپردازی به روش نور مخفی یکی از روش‌های مدرن طراحی و نورپردازی فضا است. نورپردازی در رنگ‌های مختلف و در بخش مخفی سقف کاذب برای نقاط مختلف خانه می‌تواند جلوه ای شیک و لوکس به فضای اتاق خواب شما دهد. علاوه بر نورپردازی مخفی در سقف اتاق، گاهی نورپردازی در زیر تخت و دیوارهای کناری می‌تواند نمای متفاوت و رویایی در اتاق خواب را رقم بزند. برای مشاهده ایده های بیشتر این مطلب را نیز مطالعه کنید.

نورپردازی اتاق خواب های کوچک

برای طراحی اتاق خواب‌های کوچک باید توجه بیشتری به انتخاب رنگ دیوارها و نورپردازی فضا داشته باشید. استفاده از رنگ‌های تیره برای اتاق‌های کوچک به کلی منع می‌شود. استفاده از نورهای روشن و سفید باعث می‌شود فضای اتاق بزرگتر جلوه داده شود. توصیه می‌شود از لامپ‌های کم‌مصرف، آپاژورهای کوچک و یا لوسترهای ظریف برای نورپردازی اتاق خواب‌های کوچک استفاده کنید.

نورپردازی اتاق خواب کودک

استفاده از نور طبیعی برای هر فضایی ضروری است اما در اتاق خواب کودکان از اهمیت بیشتری برخوردار است. لازم است مطمئن شوید که اتاق کودکان از نور طبیعی و لازم برخوردار است. در صورتی که اتاق کودک فضای کوچکی دارد، برای نورپردازی آن از لوسترها و یا آویزهای زیبا با طرح‌های کودکانه استفاده کنید. همچنین استفاده از آباژوها علاوه بر ایجاد روشنایی جنبه تزئینی نیز دارند. ایجاد تصاویر و سایه روشن‌هایی که به واسطه آباژور در دیوار ایجاد می‌شود می‌تواند به رشد و تقویت قوه تخیل کودکان کمک کند. 
 

کلام آخر

 
توجه به این اصول در نورپردازی اتاق خواب می‌تواند فضایی متنوع و جدید را در خانه برای شما رقم بزند و محیطی آرامش بخش را برای استراحت شما فراهم کند. توجه به خلقیات و روحیات افراد و سن و سبک زندگی می‌تواند در انتخاب شیوه نورپردازی اتاق خواب موثر باشد. همچنین همانطور که گفته شد توجه به بزرگی و کوچکی اتاق خواب در میزان نور مورد استفاده تاثیرگذار است.

 

آشنایی با دلایل پیچیدن صدا در تلفن های ثابت

 

با افزایش میزان استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند درصد به‌کارگیری تلفن ثابت در سطح دنیا کاهش یافته است. اما همچنان از این وسیله ارتباطی جهت برقراری تماس استفاده شده و به شکل روزانه کاربرد مفیدی در بسیاری از ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری دارد. پیچیدن صدا، خش خش و عدم ارسال صدا از مبدا به مقصد از مشکلات مشترک تلفن ثابت و آیفون‌های در بازکن هستند. جهت تعمیر آیفون تصویری و صوتی در کنار سیم کشی تلفن و رفع خرابی آن نیازمند افراد متخصص و با تجربه در این حوزه خواهید بود.

با کسب اطلاعات لازم امکان رفع خرابی تلفن و تعمیر آیفون تصویری بدون هرگونه هزینه اضافه را خواهید داشت. همچنین در صورت نیاز و پس از استعلام قیمت تعمیر آیفون و هزینه سیم­کشی جدید خط تلفن می‌توانید با استخدام نیروهای متخصص به تعمیر خطوط ارتباطی بپردازید. طی این مقاله به دنبال آشنایی با دلایل پیچیدن صدا در تلفن ثابت و آیفون خواهیم بود. در صورتی که علاقه به یادگیری نکات مهم جهت بررسی و رفع مشکل تلفن ثابت منزل یا شرکت خود هستید؛ تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

اتصال اینترنت از طریق خط تلفن

جهت اتصال به شبکه اینترنت نیازمند خط تلفن ثابت و بدون مشکلات فنی خواهید بود. ایجاد انواع نویز، خش خش و پیچیدن صدا در تلفن ثابت به هنگام اتصال شبکه اینترنت امری عادی بوده و برای رفع مشکل تلفن ثابت باید از انواع دستگاه  نویزگیر بهره ببرید. همچنین با سیم‌کشی جدید و مجزا برای مودم اینترنت نیز احتمال رفع خرابی تلفن ثابت بیشتر خواهد شد. از طرفی بسیاری از منازل جدید متصل به آیفون تصویری هوشمند بوده و کیفیت ارتباط اینترنت در استفاده از آن نقش مهمی دارد.

در صورت تداوم مشکل ارتباط مناسب در آیفون هوشمند باید از خدمات تعمیر آیفون تصویری استفاده کنید. نصب و تعمیر آیفون تصویری هوشمند نیاز به تجهیزات و دانش علمی به‌روز داشته و اجرا آن توسط افراد متفرقه منجر به قطعی و پیچیدن صدا خواهد شد. تعداد طبقات، واحد ساختمانی و تنوع مدل صوتی یا تصویری در قیمت تعمیر آیفون نقش مهمی داشته و جهت جلوگیری از تکرار مشکلات قبل، از خدمات ارائه شده توسط مراکز معتبر بهره ببرید

استفاده بیش از یک دستگاه برای خط تلفن

استفاده همزمان از دو یا چند دستگاه تلفن بر روی یک خط نیز موجب پیچیدن صدا در تلفن ثابت خواهد شد. در زمان مکالمه با دستگاه تلفن اول و برداشتن گوشی تلفن دستگاه دوم توسط شخصی دیگر، مشکل پیچیدن صدا را ایجاد خواهد کرد.  جهت رفع چنین مشکلی باید در لحظه تنها از یک دستگاه تلفن بر روی هر خط ثابت استفاده کنید. با استفاده از سیستم نرم‌افزاری قابلیت مدیریت مشکلات ناشی از سیم کشی تلفن و رفع خرابی معضلات مرتبط با آن در ساختمان‌های اداری و تجاری به‌وجود آمده است.

دستگاه تلفن بی‌سیم

آن در سال‌های اخیر استفاده نوع بی‌سیم تلفن ثابت جهت سهولت هر چه بیشتر، رواج خاصی پیدا کرده و از طرفی مشکلات خاص خود را نیز ایجاد کرده است. یکی از معضلات معمول این تلفن‌های ثابت ایجاد اِکو یا پیچیدگی صدا به دلیل ارتباط ضعیف با آداپتور مرکزی در گوشی تلفن است. افزایش فاصله گوشی بی‌سیم با دستگاه مرکزی در کنار غیر اصل بودن آداپتور امکان چنین رخدادی را بیشتر خواهد کرد. خرید دستگاه تلفن با برند مشخص و مورد تایید راه حل مناسبی برای جلوگیری از تکرار مشکلات مشابه خواهد بود. برای مشاهده موارد بیشتر این مطلب را مطالعه کنید.

خرابی دستگاه تلفن

دستگاه تلفن در اثر ضربه، نوسان برق و حتی پایان یافتن طول عمر مفید دچار آسیب‌های جدی در قطعات داخلی و گوشی خواهد شد. چنین مشکلاتی در دستگاه آیفون در بازکن نیز وجود داشته و همچنین برای رفع خرابی تلفن نیازمند تجهیزات خاص و تجربه عملی اشخاص خواهید بود. از دستگاه تلفن متفاوتی جهت آزمایش و تست عملی مشکل پیچیدن صدا استفاده کنید. در صورت عدم رفع این مشکل باید از خدمات تعمیر آیفون تصویری و صوتی به همراه سیم کشی تلفن و رفع خرابی آن استفاده کنید.

خرابی میکروفون گوشی تلفن

شایع‌ترین دلیل پیچیدن صدا در دستگاه تلفن ثابت خرابی میکروفون آن بوده و در چنین شرایطی امکان ایجاد اِکو صدا در گوشی تلفن ثابت وجود دارد. تنها راه حل این مشکل مراجعه به مراکز تعمیر دستگاه تلفن و تعویض قطعه میکروفون موجود در گوشی تلفن است. چنین معضل مشابه‌ای در گوشی آیفون نیز وجود داشته و باید با مراجعه به مراکز ارائه خدمات تعمیر آیفون تصویری و صوتی به دنبال تعویض یا تعمیر میکروفون آن باشید.

مشکل کابل ارتباطی پست مخابراتی تا ساختمان

سیم‌کشی تلفن نیازمند نوع خاصی از کابل تلفن به شکل دو سیم مسی‌رنگ جهت ارتباط و یک سیم مفتول محکم برای افزایش مقاومت کلی کابل خواهد بود. اما در بسیاری از مناطق کشور از سیم‌های دو زوج مخصوص آیفون برای ایجاد اتصال میان پست مخابرات و سیم‌کشی تلفن ساختمان استفاده شده است. کیفیت پایین سیم و پایان یافتن طول عمر آن نیز در کاهش میزان و پیچیدن صدا موثر است. مشکل مشابه در ضعف کیفی سیم‌های مصرف شده در آیفون در بازکن نیز وجود داشته و جهت ارتباط مناسب باید به دنبال استفاده از بهترین سیم‌کشی آیفون باشید.

نویز کابل برق بر روی خط تلفن

در کنار هم قرار گرفتن سیم تلفن و برق اصلی ساختمان سبب ایجاد نویز در خطوط تلفن ثابت را در پی دارد. مشکل پیچیدن صدا در آیفون در بازکن نیز وجود داشته و ساختمان‌های آپارتمانی معضلات بیشتری مثل عدم دریافت یا ارسال صدا را نیز مشاهده خواهند کرد. استفاده از کابل‌کشی صحیح و اصولی به همراه استفاده از انواع لوله خرطومی اثرات نویز برق بر سیم تلفن را کاهش خواهد داد. در صورت تداوم روند ایجاد نویز احتمال آسیب اساسی به آیفون در بازکن وجود داشته و با توجه به قیمت تعمیر آیفون علائم مشاهده شده را جدی بگیرید.

صفحه قبل 1 صفحه بعد