دکوراسیون سرویس بهداشتی

یکی از کارهایی که به طور معمول در بازسازی خانه‌ها و ساختمان‌ها انجام می‌شود، توجه به وضعیت حمام و سرویس بهداشتی است که تعمیر و بازسازی آنها تاثیر بسیار مهمی در وضعیت ساختمان دارد. در ادامه این نوشتار سعی کرده‌ایم برای بازسازی این بخش‌ها برخی از طراحی‌های مدرن سرویس بهداشتی را بررسی کنیم. با ما در ادامه همراه باشید:

 نصب پنجره‌های بزرگ

اگرچه در آپارتمان‌های قدیمی‌تر، اندازه‌های بسیار کوچکی از پنجره‌ها برای حمام و سرویس بهداشتی استفاده می‌شد، اما در طراحی‌های جدید، ساخت پنجره‌های با ابعاد بزرگ، یک مزیت خوب برای دکوراسیون این بخش‌هاست، به طوری که علاوه برنورپردازی مناسب طبیعی، استفاده از گیاهان متنوع را در این مکان میسر می‌کند.

طراحی کمد و قفسه

اگر سرویس بهداشتی و حمام مشترک است، قرار دادن قفسه‌های چوبی در یکی از دیوارها و یا کمد چوبی برای لباس‌ها، حوله‌ها و وسایل آرایشی بهداشتی، گزینه مناسبی برای لوکس کردن است.

نصب تابلوهای نقاشی

در بسیاری از سبک‌های مدرن، علاوه بر رسیدگی به ظاهر دیوارها و کف سرویس بهداشتی سعی می‌شود تابلوهای عکس و نقاشی که آنها نیز حال و هوای مدرن دارند، بر دیوارها قرار بگیرند. قرار دادن این تابلوها بسته به اندازه محیط تاثیر جالبی در زیباتر به نظر رسیدن این بخش‌ها دارد.

دیوار شیشه‌ای

یکی دیگر از کارهای جالب برای ساختمان‌هایی که حمام و سرویس بهداشتی در آن مشترک است، قرار دادن دیوار شیشه‌ای و جدا کردن حمام از روشویی و کاسه توالت است که معمولا در این حالت، فرنگی انتخاب می‌شود. دیوار شیشه‌ای برای حمام، یکی از پرطرفدارترین مصالحی است که زیبایی خاصی به محیط می‌دهد و علاوه بر آن کارایی محیط را افزایش می‌دهد. مزایای استفاده از دیوار شیشه‌ای را در این مطلب بیشتر بخوانید.

شیرآلات کلاسیک و یا مدرن

تجهیزات دیگری که برای ایجاد تفاوت فاحش در سرویس‌های بهداشتی و حتی حمام استفاده می‌شود، شیرآلات‌های بسیار زیبا و متفاوتی است که امروزه در این صنعت تولید می‌شود. شیرآلات اهرمی، اتوماتیک، طلایی و یا سبک‌های کلاسیک و در عین حال مدرن، جدیدترین نوع شیرآلات هستند که تاثیر زیادی در ایجاد ظاهر مدرن محیط حمام و سرویس بهداشتی دارند.

پکیج مدرن

اگر در محیط سرویس بهداشتی و یا حمامی که با سرویس بهداشتی مشترک است، پکیج کارگذاشته شده است، سعی کنید برای همخوانی با دیگر اجزای محیط، نصب پکیج را با انواع جدیدتر این محصول تغییر دهید و یا اگر مایل به اینکار نیستید، از یک تعمیرکار پکیج بخواهید تا سرویس پکیج را انجام دهد و یا آن را تعمیر کند. 

نکته‌ای که در پایان درباره سبک‌های مدرن باید اشاره کنیم آن است که استفاده از سبک مینیمال در طراحی و دکوراسیون داخلی خانه‌ها بسیار مهم شده و این موضوع حتی در داخل سرویس بهداشتی و حمام رعایت می‌شود. ویژگی این سبک، سادگی، استفاده از رنگ‌های روشن و قرار دادن کمترین وسایل در عین کاربردی بودن آنهاست. البته همچنان می‌توانید این سبک‌ها را با انواع تجهیزات لوکس و گران‌قیمت تلفیق کنید. در واقع انتخاب این سبک‌ها معمولا متناسب با دیگر بخش‌های خانه و با توجه به بودجه‌ای که دارید انجام می‌شود.